Betalning & köpvillkor

Är det öppet köp när jag handlar i era butiker? 
Vi har 30 dagars öppet köp och det gäller endast vid uppvisande av originalkvitto. 
Varan skall vara i obruten förpackning och oanvänd.
Öppet köp gäller ej på REA- eller beställningsvaror.

Vilka betalningsalternativ erbjuder jem & fix i butik?

I våra butiker kan du betala med kort, kontanter och faktura eller via vårt jem & fix kundkort.
Läs mer om våra betalningsalternativ här

Kan jag handla med faktura i butiken?
Du kan handla med faktura i våra butiker både som privat och företagskund.
Läs mer om villkoren för faktura här 

Kan jag delbetala mitt köp? 
Du kan välja att delbetala ditt köp om du handlar via faktura eller med jem & fix kundkort.
Läs mer om villkoren här

Retur & reklamation

Hur fungerar det?
För att du ska kunna göra en retur eller reklamation i våra butiker behöver du uppvisa originalkvitto.
Kvittot gäller som garanti- och reklamationsbevis.

Kan jag returnera min vara i annan butik?
Du kan göra returer i en annan jem & fix butik, så länge du kan uppvisa originalkvitto.

Prisgaranti 

Vad är skillnaden mellan intern prisgaranti och prisgaranti?

Prisgaranti
Utöver att vi alltid har ÄKTA LÅGPRIS erbjuder vi dig även en skarp prisgaranti! 
Om du mot förmodan hittar exakt samma produkt (varumärke, modell, art.nr) till ett lägre pris hos en konkurrent, matchar vi priset och du får då varan 20% billigare än hos konkurrenten.
Läs mer om villkor för prisgarantin här.

Intern prisgaranti
Om en vara som du har köpt dyker upp till ett lägre pris i vårt reklamblad inom 14 dagar från ditt inköpsdatum får du tillbaka mellanskillnaden.
Ta med originalkvittot till butiken under perioden som varan är med i reklambladet - så hjälper vi dig!

Lagersaldo & beställningsvaror 

Hur fungerar lagersaldo på jemfix.se
För att se aktuellt lagersaldo i butik, ska du välja den butiken du vill handla hos.
Lagerindikationen kommer då vara baserad på antal lager i den butiken du valt.
Färgkoder uppvisas som grön, gul eller röd.
När färgkod grön visas finns varan på lager, vid gul färgkod finns varan i begränsat antal.
Om lagersaldot visar färgkoden röd är varan slut eller tillfälligt slut på lager.

Hur fungerar det när jag ska beställa en beställningsvara?
Våra beställningsvaror beställs ute i våra jem & fix butiker.
Beroende på vilken vara ärendet gäller kan leveranser och villkor variera.
För vidare information är du välkommen att kontakta din närmaste jem & fix butik.
Du hittar vägbeskrivning och telefonnummer här

 

Övriga frågor

Kan jag ringa till min lokala jem & fix butik? 
Du kan ta kontakt med din lokala jem & fix butik via telefon. 
Du hittar kontaktuppgifterna här

Hur söker jag jobb hos jem & fix?
Du hittar våra lediga tjänster under jobb & karriär och skickar in din ansökan via e-post. 
Läs mer om våra olika tjänster 

Jobbar jem & fix med sponsring? 
Vi på jem & fix har valt att bidra och stödja organisationen Erikshjälpen. 
Därav har vi valt att dedikera vårt arbete till detta samarbete. 
Läs mer om vårt samarbete här 

Kan jag få hemleverans av stallströ?
Vid köp av 16 pallar stallströ erbjuder vi en kostnadsfri hemleverans. 
Men majoriteten av våra butiker erbjuder hemleverans mot en avgift via ett fraktbolag vid köp av exempelvis 1 pall.