FAQ - Ofta ställda frågor rörande jemfix.se

Vilka betalningsalternativ erbjuds på jemfix.se?

När du handlar hos jemfix.se kan du välja att betala med kontokort (Visa och MasterCard), eller att betala mot faktura eller att delbetala med Klarna.

Se köpvillkor för fullständiga villkor.


Hur lång leveranstid kan jag räkna med när jag handlar via jemfix.se?

Varorna du beställer från jemfix.se skickas normalt ifrån vårt lager inom 1-3 arbetsdagar.



Vad kostar frakten?

 

 

Under 20 kg:

Leverans till DHL Servicepoint

59 kr

Hemleverans med DHL

99 kr

Företagsleverans med DHL

99 kr

 

 

Över 20 kg och/eller skrymmande gods:

Leverans till hem- eller företagsadress (DHL)

499 kr

Hur länge har man öppet köp på varor köpta på jemfix.se?

Det är 30 dagars öppet köp på varor köpta på jemfix.se så länge varan är i obruten förpackning och vid uppvisande av kvitto eller orderbekräftelse.

 

Hur gör jag om jag vill returnera en vara som jag köpt på jemfix.se?

  • Alla returer och byten av webbvaror ska skickas tillbaka till vårt lager. Det är inte möjligt att lämna tillbaka varor i butik som är köpta på vår webshop. Vid returer ska vår kundtjänst kontaktas i första hand via kundtjanst@jemfix.com alternativt på telefon: 046-285 29 00. Det är viktigt att man uppger uppgifterna nedan:
  • [Ordernummer]
  • [Ditt namn]
  • [Din fullständiga avsändaradress]
  • [Ditt telefonnummer]
  • [Artikelnummer/artikelnamn på den/de returnerade varan/varorna]

 

Jag har köpt en vara på jemfix.se, kan jag returnera i butiken?

Om du har köpt en vara via jemfix.se är det endast möjligt att returnera tillbaka den till vårt lager. Det är alltså inte möjligt att returnera varor i butik som är köpta via jemfix.se

 

Vad kostar det att returnera en vara?

Det är du som kund som står för returfrakten så länge ärendet inte gäller en reklamation. Om vi på jem & fix ska administrera frakten så blir det en kostnad på 59kr vid ombudsleverans. Vill man att DHL ska komma och hämta upp paketet kostar det 99kr.

Man kan som kund själv välja att vända sig till närmsta ombud och skicka paketet i retur. Då är det viktigt att paketet märks med ordernumret som man fick vid beställningen för att hanteringen av returen ska bli så smidig som möjligt.

 

Jag vill avbryta min order, hur gör jag?

Så länge ordern inte är packad och skickad går det bra att avbryta ordern. Kontakta vår kundtjänst via mail på kundtjanst@jemfix.com eller via telefon 046-285 29 00 så hjälper dem dig.

 

Jag vill reklamera en trasig vara som är köpt på jemfix.se, hur gör jag?

Om du vill reklamera en vara ber vi dig att kontakta vår kundtjänst via e-post kundtjanst@jemfix.com alternativt telefon 046-285 29 00. Kundtjänst kommer att be om bilder på den defekta produkten och därefter fatta ett beslut på vilka åtgärder som ska vidtas.

 

Mina varor har inte kommit än, vad gör jag?

Vid beställning på jemfix.se så får du ett mail med en spårningslänk från DHL. Klicka in dig via den länken så ska du kunna följa ditt paket från det att det har lämnat vårt lager tills att det kommer fram. Normalt sett så skickas varorna inom 1-3 arbetsdagar.

Vid frågor är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst via e-mail kundtjanst@jemfix.com alternativt via telefon 046-285 29 00.