Betalning

Vilka betalningsalternativ erbjuder jem & fix?
I våra butiker kan du betala med kort, kontanter, faktura eller via vårt jem & fix kundkort. Läs mer här.

När du handlar på vår e-handel kan du antingen betala med kontokort (Visa och MasterCard) eller välja att betala mot Collector faktura.

Kan jag delbetala mitt köp när jag handlar i butik?
Ja, du kan välja att delbetala ditt köp om du handlar via faktura eller med jem & fix kundkort.

Vad gäller för fakturaköp?
Du kan handla med faktura i våra butiker både som privatkund och företagskund.
Läs mer om villkoren för faktura här.

Vad är jem & fix kundkort?
jem & fix kundkort är vårt alldeles egna kreditkort som gör det mer flexibelt för både dig som privatkund och företagskund att handla hos oss.
Läs mer om villkoren för jem & fix kundkort här.

Går det att betala med Swish hos jem & fix?
Vårt kassasystem stödjer dessvärre inte betalning med Swish för tillfället.

Öppet köp

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp när du handlar hos oss. Det innebär att du inom 30 dagar från inköpsdatum kan välja att lämna tillbaka en vara och få pengarna tillbaka utan att ange någon speciell orsak. Öppet köp gäller både för varor som är köpta i butik och på vår e-handel, förutsatt att produkten är oanvänd och i obruten förpackning samt att originalkvitto kan uppvisas. Öppet köp gäller ej beställningsvaror eller presentkort.

Jag har ångrat mig och vill lämna tillbaka en vara som är köpt i butik, hur gör jag?

Varor som är köpta i butik kan lämnas tillbaka i valfri jem & fix butik vid uppvisande av originalkvitto, förutsatt att produkten är oanvänd och i obruten förpackning. Ta med produkten och originalkvitto till butiken så får du hjälp av vår butikspersonal.

Jag har ångrat mig och vill lämna tillbaka en vara som är köpt på jemfix.se, hur gör jag?

Vill du returnera en vara som är köpt på vår e-handel ska du skicka tillbaka varan till vårt e-handelslager. Varor som är köpta på vår e-handel kan alltså inte lämnas tillbaka i våra butiker. Det är du som kund som står för fraktkostnaden.

Kontakta vår kundtjänst via e-post på kundtjanst@jemfix.com så skickar vi en returfraktsedel som du sedan kan tejpa fast på paketet du vill skicka i retur. Lämna sedan in paketet till ditt ombud, alternativt boka upphämtning av ditt paket med DHL. Notera att det är du som kund som står för fraktkostnaden.

När varan har kommit åter till oss så återbetalar vi dig resterande summa för den eller de varor som du valt att skicka tillbaka.

Reklamationer och reservdelar

Jag vill reklamera en trasig vara som är köpt i butik, hur gör jag?

Reklamationer på varor som är köpta i butik hanteras av butikspersonal vid uppvisande av originalkvitto. Kvittot gäller som garanti- och reklamationsbevis.

Har du handlat varan i butik kan du göra en reklamation i valfri jem & fix butik.

Ta med produkten och originalkvitto till butiken. Där kommer butikspersonalen att fatta ett beslut på vilka åtgärder som ska vidtas.

Jag vill reklamera en trasig vara som är köpt på jemfix.se, hur gör jag?

Reklamationer på varor som är köpta på vår e-handel hanteras av vår kundtjänst.

Du kan inte göra en reklamation i butik om du har köpt varan från vår e-handel.

Om du vill reklamera en vara som du köpt från vår e-handel ber vi dig att kontakta vår kundtjänst via e-post på kundtjanst@jemfix.com och ange orsak till reklamationen samt skicka in bilder på den defekta produkten. Därefter kommer vår kundtjänstpersonal att fatta ett beslut på vilka åtgärder som ska vidtas.

Jag behöver en reservdel till en vara som är köpt i butik, hur gör jag?

Reservdelar på varor som är köpta i butik hanteras av personalen i butiken som i samarbete med våra leverantörer tar hand om ditt ärende. Om du köpt varan i butik och behöver en reservdel ber vi dig kontakta butiken.

Jag behöver en reservdel till en vara som är köpt på jemfix.se, hur gör jag?

Reservdelar på varor som är köpta på vår e-handel hanteras av vår kundtjänst som i samarbete med våra leverantörer tar hand om ditt ärende. Om du köpt varan på jemfix.se och behöver en reservdel ber vi dig mejla vår kundtjänst på kundtjanst@jemfix.com.

Lagersaldo

Hur vet jag om varan finns i lager?
För att se aktuellt lagersaldo på en vara klickar du in på produkten på jemfix.se. Där kan du se om varan finns i lager på vår e-handel samt klicka i vilken butik du önskar kontrollera lagersaldot i. Lagerhållningen indikeras med hjälp av färgkoderna grönt, gult och rött.

Grön färgkod visar att varan finns i lager.
Gul färgkod visar att varan finns i lager i ett begränsat antal.
Röd färgkod visar att varan är slut eller tillfälligt slut på lager i den valda butiken. 

Observera att färgkoden endast är en indikation för hur lagersaldot ser ut just nu.

jem & fix e-handel

Hur lång leveranstid kan jag räkna med när jag handlar på jemfix.se?

Varorna du beställer från jemfix.se skickas normalt från vårt lager inom 5 arbetsdagar.

Vad kostar frakten när jag handlar på jemfix.se?

Fraktkostnaden varierar beroende på varans vikt och storlek, samt vilket fraktsätt du väljer.

En order under 20 kg:
Leverans till DHL Servicepoint: Från 49 kr
Hemleverans med DHL: Från 79 kr
Företagsleverans med DHL Från 79 kr

En order över 20 kg och/eller skrymmande gods:
Leverans till hem- eller företagsadress (DHL): Från 339 kr

Jag vill avbryta min order som jag beställt på jemfix.se, hur gör jag?

Så länge ordern inte är packad och skickad går det bra att avbryta ordern. Kontakta vår kundtjänst via mail på kundtjanst@jemfix.com eller via telefon 046-285 29 00 så hjälper de dig.

Mina varor har inte kommit än, vad gör jag?

Vid beställning på jemfix.se så får du ett mejl med en spårningslänk från DHL. Klicka in dig via den länken så ska du kunna följa ditt paket från det att det har lämnat vårt lager tills att det kommer fram.

Normalt sett så skickas varorna inom 5 arbetsdagar från vårt lager, men under perioder med hög orderingång kan leveranstiden komma att bli något längre.

Observera även att leveransen kan komma att delas upp, exempelvis när beställda varor levereras från olika lager. Om din order delas upp meddelar vi dig via telefon eller mejl.

Prisgaranti 

Vad är skillnaden mellan intern prisgaranti och prisgaranti?

Prisgaranti
Utöver att vi alltid har billiga priser erbjuder vi dig även en skarp prisgaranti! 
Om du mot förmodan hittar exakt samma produkt (sett till varumärke, modell och EAN-nummer) till ett lägre pris hos en konkurrent, matchar vi priset samt ger dig även 20 % av mellanskillnaden tillbaka. 
Läs mer om villkor för prisgaranti här

Intern prisgaranti
Om en vara som du har köpt dyker upp till ett lägre pris hos oss inom 14 dagar från ditt inköpsdatum får du tillbaka mellanskillnaden.
Ta med originalkvittot till butiken under perioden som varan är med i reklambladet - så hjälper vi dig!

Övriga frågor

Kan jag ringa till min lokala jem & fix butik? 
Du kan ta kontakt med din lokala jem & fix butik via telefon. 
Du hittar kontaktuppgifterna här

Jag behöver en kopia på en faktura gällande köp gjorda i butik.
Kontakta Billmate på invoice@billmate.se alternativt på 040-30 35 00

Kan jag få en offert?
Tyvärr har vi ingen möjlighet att ta fram och räkna på offerter.

Erbjuder ni mängdrabatt?
Vi erbjuder inte mängdrabatter, utan har samma låga priser för alla, oavsett volym.

Går det att beställa för avhämtning i butik?
I dagsläget tar vi inte emot beställningar för avhämtning i våra butiker.

Kan jag få hemleverans av stallströ?
Vid köp av 16 pallar stallströ erbjuder vi en kostnadsfri hemleverans. 

Jobbar jem & fix med sponsring? 
Vi på jem & fix har valt att bidra och stödja organisationen Erikshjälpen. Därav har vi valt att dedikera vårt arbete till detta samarbete. 
Läs mer om vårt samarbete här

Hur söker jag jobb hos jem & fix?
Du hittar våra lediga tjänster under jobb & karriär och skickar in din ansökan via e-post. 
Läs mer om våra olika tjänster
Spontanansökningar skickas via e-post till arbete@jemfix.com.