Beställ online & hämta i din jem & fix-butik

23. mars 2021

Ett helt nytt leveransalternativ hos jem & fix - "Beställ online & hämta i butik", innebär att du i lugn och ro kan beställa dina varor på jemfix.se och välja att hämta din färdigpackade order i valfri jem & fix-butik – inom 24 timmar!

Beställ online & hämta i butik

Vi jobbar alltid efter att det ska vara så enkelt som möjligt för dig som kund att handla hos oss på jem & fix. Med vårt nya leveransalternativ ”Beställ online & hämta i butik” hoppas vi kunna erbjuda en enkel lösning för dig som gillar att handla flexibelt. 

”Beställ online & hämta i butik” innebär att du lägger de produkter du önskar beställa i varukorgen på hemsidan och väljer därefter att få de packade för avhämtning i valfri butik - enkelt och smidigt. Till en början kommer dessvärre inte alla varor i vårt sortiment finnas möjliga att beställa för avhämtning, men om produkten du önskar beställa finns i lager i en butik nära dig, kommer ”Beställ online & hämta i butik” komma upp som ett alternativ under val av leveranssätt i kassa-steget på hemsidan. Där väljer du även vilken av våra butiker du vill hämta din order i. Vi tar inte ut någon extra kostnad för att hantera och packa din order, utan du betalar samma låga pris som när du handlar direkt i butiken.

Din valda jem & fix-butik kommer under helgfria vardagar, att packa din beställning så fort de kan och du förväntas kunna hämta din order samma dag som du utför din beställning. Beroende på vilken tid på dagen du slutför din beställning samt på antal beställningar butiken har fått in, kan det dock dröja upp till 24 timmar innan din order är klar för avhämtning. Under helger och helgdagar kan behandlingstiden vara längre.

När din order är packad och klar för avhämtning kommer du att få ett SMS om att din order är redo för avhämtning och du kan hämta dina varor i den butik du valt vid beställning. Du har sedan 48 timmar på dig att hämta din order.

”Beställ online & hämta i butik” kommer inte att vara tillgängligt i vår butik i Landskrona samt under öppningsveckan i nyöppnade butiker.

Har du frågor om ”Beställ online & hämta i butik” kan du få svar här, där vi har gett svar på det vanligaste frågorna vi fått under vår lanseringsperiod. Hittar du inte svar på din fråga är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.