Sveriges mest prismedvetna varumärke 2022
14. oktober 2022I en undersökning framtagen av Resumé och Xtreme, där man granskat 330 svenska lågprisaktörer, är jem & fix det varumärke som bäst förbättrat sin position som lågprisaktör, mellan hösten 2021 och hösten 2022.
jem & fix inköps- och marknadschef Peter Dahlqvist tar hem priset som ’Sveriges mest prismedvetna marknadschef’, och förklarar en av grundbultarna i framgången:
”Vi har verkligen anpassat hela vårt koncept för att kunna hålla våra priser låga. Genom att skära ner på allt som är överflödigt och skippa dyra mellanled, kan vi fokusera på att säkerställa lägsta möjliga pris till alla våra kunder.”
Lågprisbyggmarknadskedjan, som ursprungligen kommer från Danmark, etablerades i Sverige 2005 och har sedan dess expanderat kraftigt, och jobbat stenhårt för att stärka sitt varumärke i Sverige.
”Våra kunder måste känna sig trygga med att de får det bästa priset. Här ska man aldrig känna sig lurad”, avslutar Peter Dahlqvist.
Läs mer om utmärkelsen här: Peter Dahlqvist är Sveriges mest prismedvetne marknadschef - Resumé (resume.se)